יום חמישי, 2 ביוני 2011

ארוחה עם אדיוט

תיאטרון "הבימה" מציג את "ארוחה עם אדיוט", הצגה מצחיקה לכל דעה. את תפקיד האדיוט (פקיד מס הכנסה, פרנסואה פיניון) משחק להפליא יעקב כהן. את תפקיד פייר ברושאן המוציא לאור העשיר משחק רמי הויברגר, שלדעתי הוא שחקן נהדר, אם כי בהצגה הנוכחית אכזב אותי כי שיחק את תפקידו בצורה לקויה. בתחילת ההצגה, לפייר ברושאן נתפס הגב והמצב רק מתדרדר, אולם צעידתו הקלילה והנונשלנטית של הויברגר לאורך ההצגה יוצרת אירוניה בין הנאמר והמצופה לבין המתרחש על הבמה. דיסוננס זה מפריע לצופה המעריך.


בסך הכל, הצגה נחמדה - אך לא התמוססתי ממנה. היתה לי הרגשה שמשהו חסר, שיש פער בין הנאמר לבין המשחק של השחקנים. פרט ליעקב כהן, השחקנים היו אנמיים למדי ולא הותירו יותר מדי רושם.

תגובה 1:

  1. אני דווקא חושבת שהויברגר עושה שם תפקיד נפלא, אולי תפסת אותו ביום לא מוצלח. אני מאוד אוהבת את החיבור שהוא יצר והדמות שלו מאוד אמינה ומוכרת את העלילה.
    הוא בכלל שחקן מעולה לדעתי, יצא לי לראות אותו לאחרונה כמה פעמים בצפיה ישירה ומאוד נהנתי מהשילוב של הקומדיה והדרמה החיה בתוכו.

    השבמחק