יום רביעי, 11 במאי 2011

ניו יורק: רשימה של מספר טיפים למבקרים

ניו יורק היא ללא ספק עיר מאד מיוחדת וכל אדם צריך לבקר בה לפחות פעם אחת כדי לחוש ולהבין את העוצמה שלה. זו ממש עיר ללא מנוח, מלאה בהמוני אנשים לכל אורך היום או הלילה ובכל מזג אוויר - בין אם בחורף ובין אם בקיץ. ממש תופעה ייחודית. מרוב אנשים, את\ה מרגיש\ה חלק מהמון ולא כאינדיבידואל, כך שאם מישהו מאד רוצה ללכת לאיבוד או לשכוח מעצמו ולהיטמע בין אחרים - ניו יורק, ובייחוד מנהטן, זה במקום בשבילו.

ובכן, אני עומדת להתמקד פה במנהטן, כי זה המרכז של העיר וכל מבקר שמגיע לניו יורק קודם כל נמשך לשם כי כל הפעילות נערכת במרחב הקטן שמנהטן מהווה.

1. בית מלון: זה האזור הכי מאוכלס של ניו יורק, ומסיבה זו מחירי הדיור שם עולים ועולים. אם אתם נוסעים לבקר שם, אלא אם יש לכם כסף מיותר, עדיף לכם להזמין מלון ליד מנהטן אבל לאו דווקא שם, כי המחירים מאד גבוהים ביחס למה שאתם מקבלים בתמורה. מחירי המלונות זולים בהרבה בערים ובמקומות אחרים בארצות הברית. ובפרט לכך, בניו יורק יש את היתרון של השימוש במטרו, הרכבת התחתית, שפועלת ללא הפסקה (למעט חג המולד...) ומגיעה לכל מקום בעיר. כך שמנסיון אני יכולה לומר, שעדיף להזמין מלון ליד מנהטן כי העיקר הוא להיות קרובים לתחנת רכבת כלשהי ובאמצעותה לבקר בכל מקום בעיר. השתכנו במלון במרכז מנהטן, שילמנו סכומי עתק, וכל זה בתמורה לחדר פיצפון, שאם הכנסתם לתוכו מזוודה, לא סביר שתצליחו לעבור מהדלת לאמבטיה מבלי לקפץ על המיטה. אבל פנים החדר היה מאובזר ואמור להיות נוח, אבל לא לתיירים (בתפקיד ארון היתה שידה קטנה וגומחה עם קולבים שמספיקה למעט מאוד בגדים ועדיין אין איפה לשים את המזוודות). 

2. דבר נוסף, מכיוון שכמעט בלתי אפשרי להגיע למנהטן ברכב, מומלץ לקנות כרטיס נסיעה במטרו או לשבוע או לחודש. המחיר של הכרטיס לשבוע הוא 29$ ואתם יכולים לנסוע בו חופשי לכל מקום בניו יורק למעט סטיייטן איילנד. זה שווה בהחלט. בנוסף, כדאי מאד להצטייד במפת העיר, אותה ניתן לרכוש בכל מיני חנויות בעיר.

3. קניות: סגנון מכירת הבגדים בניו יורק הוא wholesale, כלומר אתם צריכים לקנות מינימום חצי תריסר פריטים מאותו הסוג כדי להיות רשאיים להיכנס בכלל פנימה. אישית, התאכזבתי מהחנויות האלה מכיוון שהמוצרים שלהם לא כאלה איכותיים והמחירים הרבה יותר גבוהים מאלה בארץ. לעומת זאת, אם מחפשים היטב, ניתן לרכוש פריטים נאים ב-Macy's, אבל זה רק אם יש לכם הרבה זמן פנוי לקניות. בכלל, פרט לבשמים, התרשמתי שלא שווה לרכוש שום דבר בניו יורק הן מבחינת מחירים והן מבחינת איכות - כי הכל קיים בארץ והוא הרבה יותר איכותי פה. בערים אחרות, לעומת זאת, שווה לערוך קניות כי גם האיכות וגם המחירים טובים (על כך בהמשך).

4. קשה למצוא מזון איכותי במנהטן, כי הרוב הגמור הוא מזון מהיר: המבורגר, פיצה, נקניקיה וכד'. גם במקרה הזה צריך לחפש היטב ולמצוא את מה שאתם מתחברים אליו. אהבתי את הביסטרו שיש ב-Seventh Avenue, שם ניתן להרכיב ארוחה בעצמכם ממגוון רחב של היצע. וזה, אגב, מהמקומות הבודדים שבו אתם זוכים להזמין ולאכול סלט. מדהים שמרוב מזון מהיר, קשה למצוא סלט במסעדות שלהם. בכל פעם בה הייתי מזמינה סלט המקסימום שהייתי מקבלת היה חסה עם כארבעה קרוטונים ענקיים עם איזשהו רוטב מעל. אין זכר לעגבניה, למלפפון או לגמבה. זה מאד חסר לי שם. המחיר מעט גבוה בביסטרו הזה אך היה שווה את זה, כי בנוסף למגוון היה גם טעים. חייבת להודות שמבחינת אוכל, מנהטן - ניו יורק - היא אכזבה. חשתי געגועים חיש מהר למזון האיכותי שלנו בארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה