יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

הצגה ב"הבימה" - מסייה דה פורסוניאק

"הבימה" מציגה את הקומדיה של מולייר "מסייה דה פורסוניאק". ההצגה מדברת, כמובן, על זוג אוהבים שלא יכולים להיות ביחד, מכיוון שהאב של הבחורה מעוניין להשיא אותה לאדם אמיד, שהוא מסייה דה פורסוניאק, בעוד שהיא מחבבת בחור פשוט... ואז, כדי שהיא לא תינשא למסייה דה פורסוניאק, הבחור הפשוט מתעלל בדה פורסוניאק ומתחתן עם העלמה בעצמו.


כשמולייר כתב את ההצגה היא הייתה מצחיקה, משעשעת, שנונה ושובבה. אולם, לדאבוני, כשצעירי הבימה מציגים את הקומדיה, היא מתפספסת להם. קודם כל, התפאורה על הפנים. אין תפאורה, והכל מתרחש סביב ארגז שממנו יוצאות הדמויות ובצורה מאד לא מפתיעה, ואז הן משתמשות באותו ארגז מסכן שישמש כשולחן, כמיטה, כבית וככל התפאורה של ההצגה. יש שלב שבו נכתבות מילים על גבי לוח עם דפים וכך אנחנו יודעים מדי פעם למה הארגז משמש הפעם. מצטערת שאיני מתפעלת מהרעיון השנון הזה שלכם!


השחקנים לא מספיק מרתקים כדי להצליח להכניס את הצופים לטרנס שבו לא יבחינו בחסרונות הרבים של התפאורה ושל המשחק שלהם. המשחק של השחקנים מוגזם ובומבסטי, אולי כי כך הם מפרשים את האספקט הקומי של הקומדיה של מולייר. ובכן, אני חייבת לחלוק עליהם. זה לא מצחיק ולא קומי - זה מעורר רחמים ודחייה עזה.


התאכזבתי קשות מההצגה. לא ידעתי שניתן להרוס קומודיות של מולייר, אבל גיליתי שאפשר. (בתאטרון הקאמרי, לעומת זאת, העלו הצגה של מולייר "החולה המדומה" ולמרות ששם אלכס אנסקי נעדר מההצגה בתפקיד הרופא, עדיין ההצגה הייתה הרבה יותר טובה מזו וניכר שבה כן השקיעו מחשבה וכסף על התפאורה ובחרו שחקנים שיודעים את עבודתם).


לטעמי, ההצגה הייתה על הפנים והם ממש צריכים להתבייש על שהם מציגים משהו כל כך דוחה לקהל הצופים שלהם!


לא ממליצה בכלל!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה