יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

Love Happens אהבה בהפתעה

הסרט אהבה בהפתעה, Love Happens, הוא סרט מומלץ ביותר לאנשים הפילוסופיים יותר שבינינו. זהו סרט הדן בחיים ובמוות, ובהתמודדות עם אובדן של אדם יקר בעקבות מותו. הסרט גם מומלץ לצפייה באופן כללי היות והוא נוגע בנושאים הרלוונטיים לכולנו בשלב זה או אחר בחיינו.


בתפקידים הראשיים בסרט משתתפים אהרון אקהרט וג'ניפר אניסטון. אבל לעומת סרטיה הרומנטיים האחרים של אניסטון, הנוכחי אינו קומדיה רומנטית קלילה ומצחיקה. סרט זה, שאמנם נקרא "אהבה בהפתעה", מתייחס יותר לנושא ההתמודדות של אדם עם קשיים שהוא מאשים את עצמו בהם. הדמות של אהרון אקהרט, בורק ריאן, מציגה בעל אשר איבד את אישתו בתאונת דרכים. בעקבות האובדן, הוא כותב ספר אשר במהרה הופך לרב מכר בארה"ב. בעקבות הצלחת הספר, הוא פותח סדנא להתמודדות עם אובדן של אדם יקר והוא מעביר את הסדנא בסיאטל.


בהמלך הסרט, לאחר שהצליח לעזור לאחרים עם אובדנם, הוא נאלץ להתמודד עם האובדן שלו. לאחר שלוש שנים של הכחשה ובריחה, בורק מתוודה על מה שבאמת אירע בליל התאונה בה איבד את אשתו. כדי להגיע לנקודה זו, הוא פוגש בחורה בבית מלון בסיאטל, בעלת חנות פרחים, אלואיז. בן זוגה לחיים בוגד בה והם נפרדים. בורק והיא יוצאים לארוחת ערב ביחד, שמתגלה כלא מוצלחת במיוחד ומשם העניינים ביניהם בסימני עלייה וירידה חוזרים ונשנים. אבל כמובן שבסוף הכל מסתדר, ואלואיז היא זו שעוזרת לבורק להשתחרר מעברו ולהתחיל דף חדש.


ישנו בסרט קטע שהוא מאד מיוחד בעיניי, ובו גיבורי הסרט דנים בכרטיסי ברכה, שאנשים שולחים אחד לשני כשהם שולחים פרחים. הם מקריאים מספר כרטיסי ברכה אשר בלי ההקשר של האנשים שכתבו אותם שנכתבו עבורם, מציגים סיפורים מאד מעניינים ויפים בעילום שם. זהו קטע שמעורר מחשבה תוך כדי הצפייה בסרט.


עוד עניין מעניין הוא ההתעסקות במילים אשר מעטים מכירים את המשמעות שלהן. וגיבורי הסרט כל פעם בודקים את משמעות המילים שהם משאירים זה לזו, במילון. כך שזהו גם סרט מעשיר.


למעשה, זהו סרט שמציג צד אחר. אם באהבה ואם בהתמודדות עם קשיים, הכחשות והניסיון להשתקם ולהמשיך הלאה בחיים. למעשה, זהו סרט מחזק. הוא מחזק את הצופים בו. גורם להרגשת שחרור מקשיים בקרב הצופים ורק בגלל זה כדאי לצפות בסרט יפה ומיוחד זה, שמתמקד בעיקר.


ממליצה.


הנה טריילר להתרשמות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה