יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

Bad Teacher מורה רעה

הסרט מורה רעה Bad Teacher, לטעמי, שטחי ורדוד, אך יחד עם זאת, משעשע ומציג פן נוסף למקצוע ההוראה ולבן אדם שמאחורי דמות המורה. מערכת החינוך מצטיירת בו כפרוצה לחלוטין ונאיבית גם יחד, פרט לאותה "מורה רעה", שהינה ערמומית, מרוכזת בעצמה וחסרת כל רגישות לסביבה.


המורה הרעה בסרט, המגולמת על ידי קמרון דיאז, היא אישה רודפת בצע. כל מה שמעניין אותה, בצורה גלויה ובוטה, זה כסף. הפן האירוני בסרט הוא שהיא עובדת כמורה למחייתה לאחר שארוסה העשיר נפרד ממנה בתחילת הסרט בגלל הבזבזנות שלה. מסיבה זו, היא נאלצת לחזור לתפקידה כמורה והפעם במטרה להרוויח מספיק כסף עבור ניתוח להגדלת חזה.


הניתוח מתגלה כיקר מאד, והמורה אליזבת (דיאז), מחפשת דרכים להרוויח את הכסף הזה ועושה כל מה שאסור למורה לעשות. היא מתלבשת בצורה פרובוקטיבית כדי לשטוף מכוניות בפרויקט התנדבותי של שכבת ז' בבית ספרה, ועל ידי כך מצליחה למשוך את תשומת לבם של נהגים רבים כדי לשטוף את רכבם וכך מצליחה לגייס עבור בית הספר 7,000$. 


בין לבין, אותה "מורה", מעשנת סמים שונים: חשיש, מריחואנה ועוד, ומשתכרת... היא גם נוהגת במהירות מופרזת וחסרת זהירות - כשהיא מאיצה ברוורס... ומנבלת את הפה כל הזמן...


בשלב אחר בסרט, לאחר שהיא לא לימדה את כיתותיה מתחילת השנה, אלא הקרינה להם כל יום סרט אחר, היא מגלה שמורה אשר כיתתה מקבלת את הציונים הגבוהים ביותר במבחן הארצי מקבלת בונוס נכבד למשכורת.


אז היא מחליטה ללמד את כיתותיה. לאחר שהיא נוכחת שהתלמידים ברמה לא גבוהה, היא מצליחה לתחמן מפקח ולגנוב ממנו את עותק המבחן הארצי. בסופו של דבר, היא מקבלת את הבונוס, מבלי להיתפס על אף אחת מחטאיה גם בסוף הסרט.


ואם זה לא מספיק, אז בסוף הסרט היא מקבלת קידום והופכת ליועצת בית הספר, לאחר שבכל פעם שהייתה נתקלת בתלמידה בוכה, היא הייתה בורחת מהאזור...


זהו סרט שמציג דמות שלילית כגיבורה הראשית שהכל מצליח לה. צריך לצפות בסרט כדי להבין איך זה גורם לאדם הממוצע להרגיש. זו הרגשה מעניינת ולא חד ערכית.


בסך הכל, סרט שנון שמעביר ביקורת על מערכת ההוראה בארה"ב, אבל נכון לגבי כל מדינה בעולם.


הנה הטריילר להתרשמות...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה